عکس جدید

عکس جدید

عکس جدید

عکس جدید

چالش سطل اب یخ چیست؟


حتما شما هم درباره چالش سطل اب یخ شنیده اید این روزها تب و تاب یک کمپین چند میلیون دلاری برای اهداف خیریه در شبکه‌های اجتماعی بسیار بالا گرفته و بزرگان دنیای فناوری و حتی خواننده‌ها و ورزشکاران هم در آن شرکت می‌کنند. در این مطلب  می‌خواهیم به ریشه‌ی این کمپین و چرایی انجام آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

اهداف اصلی این کمپین چیست و این کمپین از کجا آغاز شده است؟

هدف این کمپین چیزی نیست جز جمع‌آوری کمک‌های مالی و افزایش آگاهی مردم دنیا از این بیماری. در حال حاضر حدود ۳۰هزار نفر در کشور آمریکا از این بیماری رنج می‌برند. انتظار می‌رود کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند پس از ۲ الی ۵ سال از دنیا بروند و برای همین یک بیماری خطرناک به شمار می‌آید.

نقطه‌ی آغازین این جنبش به درستی معلوم نیست و چندین منبع مختلف برای آن وجود دارد. در زمستان سال ۹۲ یک چالش با نام چالش آب سرد در شمال آمریکا سر و صدایی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد که در آن افراد یا باید کمک مالی به تحقیقات درباره‌ی سرطان می‌کردند یا این‌که درون آب سرد می‌پریدند.

یکی دیگر از منابع این کمپین می‌تواند ویدیویی باشد که روز ۶ اردیبهشت امسال از افرادی منتشر شد که مانند بالا باید درون آب سرد می‌پریدند و یا ۱۰۰ دلار راهی خیریه می‌کردند.

این چالش روز ۱۱ تیرماه ۲۰۱۴ در آمریکا بسیار فراگیر شد و ۱۶ روز بعد هنگامی که یک بازیکن گلف با نام کریس کندی یک سطل آب روی خود خالی کرد از Jeanette Senerchia که شوهر وی به بیماری ALS مبتلا است درخواست که این کار را انجام دهد. این خانم هم ویدیوی ریختن آب روی خود را در فیس‌بوک منتشر کرد و از این طریق یکی از آشنایان او با نام Pat Quinn که به همین بیماری مبتلا بود این ویدئو را مشاهده کرد. Pat Quinn هم از سال ۲۰۱۳ دچار این بیماری شده بود. پس از مدتی اقوام و دوستان او از این موضوع با خبر شدند و این خبر در فلوریدا پیچید.

پت کویین دوستی با نام Pete Frates دارد که وی بازیکن سابق تیم بسکتبال کالج بوستون بوده و متاسفانه به این بیماری مبتلا شده است. پیت فریتس هم شروع به انتشار این کمپین در توییتر می‌کند و از این طریق سطل آب یخ با انجمن ALS گره می‌خورد و این کار تبدیل به یک کمپین چندین میلیون دلاری می‌شود.

عکاسی در کابین خلبان

عکاسی در کابین خلبان

“جوردی مارتین گارسیا” خلبان اسپانیایی در طی ۱۵ سال عکس‌ های زیبایی را، درون کابین خلبان از مناظر زیر اطرافش به ثبت رسانده است.